ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΓΚΑΝΙΑΤΣΙΑ

6 TΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ.


  • Όταν το παιδί σας κάνει ένα λάθος, νευριάζει; 
  • Μήπως το παιδί σας διστάζει να μαθαίνει καινούργια πράγματα; 
  • Έχετε ακούσει το παιδί σας να υποβαθμίζει  τον εαυτό του, λέγοντας φράσεις όπως: «Δεν είμαι καλός σε αυτό", "Δεν θα το μάθω ποτέ», «Δεν είμαι έξυπνος";


Αν απαντήσατε ΝΑΙ σε κάποια από αυτές τις ερωτήσεις, το παιδί σας μπορεί να έχει σταθερή νοοτροπία. Τα παιδιά με σταθερή νοοτροπία πιστεύουν ότι δε θα γίνουν εξυπνότερα ανεξάρτητα από το πόσο  προσπαθούν. Από την άλλη πλευρά, τα παιδιά με μια νοοτροπία ανάπτυξης πιστεύουν ότι εάν εργαστούν σκληρά, μπορούν  να γίνουν πιο έξυπνα. Τα παιδιά  με σταθερή νοοτροπία αν κάνουν λάθος το εκλαμβάνουν ως αποτυχία  ενώ τα παιδιά με νοοτροπία ανάπτυξης ως μια ευκαιρία για ΜΑΘΗΣΗ.

Και λοιπόν;

Περισσότερα από 20 χρόνια έρευνας δείχνουν ότι το κλειδί για την επιτυχία στο σχολείο και τη ζωή είναι η νοοτροπία της ανάπτυξης.Βασικά, αν κάποιος πιστεύει ότι  η προσπάθεια και η σκληρή δουλειά θα τον κάνει εξυπνότερο, αυτό θα συμβεί! 
Ωστόσο, αν το παιδί σας δεν φαίνεται να απολαμβάνει  τη διαδικασία της μάθησης, ή δεν αντέχει να κάνει λάθη, μπορεί να έχει σταθερή νοοτροπία και αυτά τα  παιδιά έχουν την τάση να μην τα πηγαίνουν καλά στο σχολείο. Τα καλά νέα είναι ότι : Μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας να αλλάξει νοοτροπία.


6 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΠΙΟ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ

 
1.Το πιο εύκολο πράγμα που μπορείτε να κάνετε για αρχή είναι να σταματήσετε να λέτε «είσαι τόσο έξυπνος/η» και να αρχίσετε να λέτε : «Βλέπω ότι δούλεψες πολύ σκληρά!». Αυτή η αλλαγή είναι απαραίτητη, γιατί όταν επαινούμε τα παιδιά για την εξυπνάδα τους αυτομάτως τα διδάσκουμε ότι πρέπει να φαίνονται έξυπνα άρα να μην παίρνουν ρίσκα για να μην κάνουν λάθη και ντραπούν ή χάσουν την ταμπέλα του έξυπνου. Αντ' αυτού αν τα επαινούμε για την σκληρή δουλειά τους τότε μαθαίνουν με τον καιρό ότι δεν πειράζει να αγωνίζεσαι, δεν πειράζει να κάνεις λάθη αφού από αυτά μαθαίνεις.

 

2. Ερωτήσεις για τα πάντα!

Δεν χρειάζεται να λέτε συνέχεια «προσπάθησε περισσότερο»  δοκιμάστε αυτό το τέχνασμα: Κάντε ερωτήσεις σχετικά με τη διαδικασία του παιδιού σας. Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι το μικρό σας δείχνει μια εικόνα που σχεδίασε. Θα μπορούσατε να ρωτήσετε: «Τι σου έδωσε την ιδέα να χρωματίσεις το δέντρο μοβ; Πώς έμεινες στο εσωτερικό των γραμμών; Ή όταν δεν έχετε ιδέα τι έφτιαξε: Μπορείς να μου πεις όλα όσα ζωγράφισες;» Στη συνέχεια, καθίστε και ακούστε.

3. Χτίστε έναν δυνατό μυ.

Σε μία μελέτη, τα παιδιά βελτίωσαν τις βαθμολογίες τους στα μαθηματικά με την εκμάθηση μιας βασικής  ιδέας,  ότι ο εγκέφαλος είναι ένας μυς. Κάνοντας προπόνηση γίνεστε πιο έξυπνοι. Και ο τρόπος για να  προπονήσετε το μυαλό σας είναι να το βάλετε να κάνει κάτι δύσκολο. Διδάξτε αυτή την έννοια στο παιδί σας. Πριν κοιμηθεί, ρωτήστε το τι  προπόνησε τον εγκέφαλό του σήμερα. Μαζί  με το παιδί σας  σχεδιάσετε μια εικόνα του εγκεφάλου που γυμνάζετε σηκώνοντας βαράκια, για να παγιώσει την ιδέα στο κεφάλι του. Το πρωί, πείτε «Ας  γυμνάσουμε καλά το μυαλό μας σήμερα» και στη συνέχεια παίξτε με προβλήματα ή αινίγματα, πείτε μαζί το αλφάβητο ανάποδα ή μετρήστε αντίστροφα.


4. Γιορτάστε τις αποτυχίες

Πολλοί γονείς δίνουν στα παιδιά αυτοκόλλητα ή ένα δωράκι, όταν το παιδί πετυχαίνει ένα στόχο. Αλλάξτε το αυτό και αρχίστε να γιορτάζεται  τα λάθη που κάνει ενώ προσπαθεί να λύσει ένα πρόβλημα. Η  Jennifer Crocker καθηγήτρια του Μίσιγκαν αναφέρει: «Όταν ένας  γονέας  αγνοεί τις αποτυχίες του παιδιού και του λέει ότι θα το κάνει καλύτερα την επόμενη φορά τότε το παιδί μπορεί να πιστέψει ότι η αποτυχία και τα λάθη είναι κάτι τόσο τρομερό εφόσον  η οικογένειά του δεν τα αποδέχεται και δεν συζητάει για αυτά. Ένα παιδί που στερείται την ευκαιρία να συζητήσει τα λάθη του δεν μπορεί να μάθει από αυτά.» Όπως είχε πει και ο Thomas Edison, «Δεν απέτυχα. Απλά βρήκα 1000 τρόπους που δεν λειτουργεί μια λάμπα».
Στο μεσημεριανό τραπέζι συζητήστε και μοιραστείτε ένα λάθος από τη μέρα σας και τι μάθατε από αυτό.

5. Αλλάξτε τον τρόπο σκέψης του παιδιού σας.

Πως; Μην ανταμείβετε κάθε επίτευγμα. Τα παιδιά δεν πρέπει να μάθουν ότι η προσπάθεια γίνεται μόνο όταν υπάρχει  ανταμοιβή! Να είστε ασυνεπείς και τυχαίοι με τις  ανταμοιβές και τους επαίνους σας. Ο εγκέφαλος πρέπει να μάθει από μόνος του να προσπερνά τις αναποδιές και τις αποτυχίες. Αν τα παιδιά μεγαλώνουν με συνεχείς επιβραβεύσεις δεν θα μάθουν να επιμένουν μέχρι να βρουν μια λύση,γιατί αν η  επιβράβευση  σταματήσει ο εγκέφαλός τους θα σταματήσει την προσπάθεια και θα τα παρατήσουν.
Εάν το παιδί σας μαθαίνει να δένει τα παπούτσια του και απογοητεύεται, πείτε του: «Βλέπω ότι προσπαθείς σκληρά. Ο εγκέφαλός σου γυμνάζεται πολύ καλά! Ας πάμε να πάρουμε μια σοκολάτα για να γιορτάσουμε όλη αυτή τη σκληρή δουλειά».

6.Πριν τους «Βαθμούς»

Προφανώς και είναι σημαντική η επίτευξη της επιτυχίας στην κοινωνία μας, αλλά αυτή που είναι πιο σημαντική είναι η μάθηση. Πάρα πολλοί μαθητές  με τους βαθμούς μετράνε και  αποδεικνύουν την αξία τους ... Τα προβλήματα προκύπτουν όταν οι μαθητές εξισώνουν τους βαθμούς τους με τη νοημοσύνη ή την αξία τους. Αυτό μπορεί να είναι πολύ επιζήμιο, γιατί όταν θα έρθει μια  δυσκολία, μπορεί να αισθάνονται γρήγορα ανεπαρκείς, να αποθαρρυνθούν και να χάσουν την ικανότητά τους ή την επιθυμία τους να αποδίδουν καλά σε αυτόν τον τομέα.
Την μέρα που παίρνετε τους βαθμούς, μην βιαστείτε να τους ανακοινώσετε  στο παιδί σας. Αντ' αυτού, δώστε του ένα φύλλο χαρτί στο οποίο να αναγράφονται όλα τα μαθήματα του σχολείου του. Για κάθε μάθημα, ζητήστε να δώσει τον εαυτό του ένα βαθμό με βάση το πόσο έμαθε. Θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε μια κλίμακα από 1-3, όπως:

Α = Ο εγκέφαλός μου πονάει έμαθα τόσα πολλά!

Β= έμαθα μερικά, αλλά θα μπορούσα να μάθω περισσότερα.

Γ = Αυτό το μάθημα μου προκαλούσε υπνηλία!

 
Στη συνέχεια, για κάθε μη-Α απάντηση, ρωτήστε τι θα μπορούσε να γίνει
ώστε να μάθει περισσότερα. Και ακούστε!
Τέλος πρέπει να λάβετε υπόψιν σας ότι κάθε παιδί είναι διαφορετικό.Βρείτε τι είναι αυτό που ταιριάζει στο δικό σας παιδί και εφαρμόστε το.

Σχόλια / Απαντήσεις

Απάντησε ή σχολίασε την ερώτηση πρώτος!

Εισαγωγή απάντησης / σχόλιου:

Μόνο τα μέλη μας μπορούν να σχολιάσουν.

Πηνελόπη Γκανιάτσια

Λογοθεραπεύτρια